جزوه دستنویس راهسازی (استاد یوسف زاده –دانشگاه تبریز)

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
نام فایل : جزوه دستنویس راهسازی (استاد یوسف زاده –دانشگاه تبریز) فرمت فایل، pdf تعداد صفحه :76 صفحه

بخشی از متن فایل:

راه‌سازی، عملیات آماده‌سازی جاده‌ای روی زمین با عرضی مشخص است، به‌طوری‌که روندگان یا وسایل نقلیه بتوانند با گذر از آن، از نقطه‌ای به نقطه دیگر برسند.
عملیات اصلی راه‌سازی عبارت‌اند از ساخت اساس، زیراساس و روسازی. جدول‌کاری و نصب علائم راهنمایی و رانندگی هم در ساخت بسیاری از راه‌ها اجرا می‌شود. راه‌سازی، روسازی راه و مهندسی ترابری از جمله تخصص‌های مهم یک مهندس عمران، شناخت طرح و محاسبه زیرسازی و روسازی راه‌هاست. بدین منظور، درس‌های یادشده برای فراگیری مطلبی نظیر طراحی و اجرای راه‌ها شامل مسیریابی، عملیات خاکی، مشخصه‌ها و طرح هندسی راه‌ها در مسیرهای افقی و قائم، مشخصه‌های فنی انواع مصالح راه و لایه‌های مختلف روسازی آن، همچنین روش‌های طرح و اجرای روسازی‌های شنی و آسفالتی و نیز شبکه هابه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌های حمل و نقل ارائه می‌شوند.
در درس پروژه راه‌سازی که پس از درس‌های راه‌سازی و مهندسی ترابری ارائه می‌شود، کاربرد اصول راه‌سازی در طرح کامل یک راه، از ابتدا تا انتها به همراه رسم نقشه‌ها و محاسبه‌های مربوط مورد توجه قرار می‌گیرد. راه‌سازی یکی از دروس مهم رشته مهنسی عمران است.
این فایل ، جزوه و خلاصه درس راهسازی (استاد یوسف زاده-دانشگاه تبریز) است که در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران تدریس می گردد.
فهرست مطالب:
دارای قسمت های مختلف می باشد.
با سپاس

دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 20472 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 76

حجم فایل:25,423 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این فایل ، جزوه و خلاصه درس راهسازی (استاد یوسف زاده-دانشگاه تبریز) است که در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران تدریس می گردد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    76 صفحه به فرمت pdf

  • گالری تصاویر :